2011. szeptember 21., szerda

Sakarya Üniversitesi, a lakásunk és egyéb :) (Hétfő-kedd- szerda szept. 19-20-21.)


Második hetünket töltjük Törökországban, de olyan, mintha már 1 hónapja itt lennénk. Lassan-lassan megtanuljuk, mi hogy működik, és rutinná válik. Pl.:mennyit kell fizetnünk a dolmus-on (minibusz), ha az egyetemre szeretnénk menni, mennyit, ha itthonról a városközpontba, vagy éppen hogy kell megkérdezni a boltban vagy a piacon mi mennyibe kerül. És még persze sorolhatnám....nem hiába, az ember egy tanulékony lény :)
Ma már szerda van, kicsit ellustultam a blogírásban, de igazából időm sem volt kicsit leülni és átgondolni a dolgokat, mindig mentünk valamerre, és annyi időm nem volt egyszerre, hogy még a bloggal is foglalkozzam. Na de most bepótolom :)

Valamelyik nap török esküvő volt a közelben, és olyan hangos volt a zene, mintha mi is ott lettünk volna....Gondoltam 1 percet felveszek a zenéből, hogy ti is halljátok, kb. milyen lehetett :) Fel szerettem volna tenni ide, de sajnos vmi oknál fogva nem engedte, de majd a következő bejegyzésben, mert szeretném, ha hallanátok.

Mindhárom nap ellátogattunk az egyetemre, még vannak dolgok, amit intézni kell az erasmussal kapcsolatban. Megkerestem én is a koordinátoromat, beköszöntem, hogy helló, itt vagyok :) Megbeszéltük, hogy jövőhéten találkozunk, és átbeszéljük a tantárgyakat....bár igazából már kedden kiderült, hogy az órák nagy része (amiket választottam) el sem indul, vagy ha igen, akkor is csak törökül. Úgyhogy most szépen átvariáltam a tárgyakat, végül 4 tantárgyam lesz összesen. Elméletileg már ezen a héten (szept.19-től) elkezdődött volna a tanítás, de itt azért máshogy mennek a dolgok. Ez az első hét, ami azt jelenti, hogy a diákok csak beköszönnek a tanárnak, vagy be sem mennek :) Egyébként annyira másak a törökök. Itt nem látom azt, hogy mindenki rohanna, tök lazán vesznek mindent...nekem is azt mondta Marie (a francia lakótársam) töri tanára, hogy ohhh, ráérek még a tárgyakat felvenni :D mondom oké :) de nekem tetszik ez a mentalitás...nincs idegeskedés, csak "take it easy" :) A tanárok, koordinátorok nagyon jó fejek, beszélgetnek veled szívesen, közvetlenek....sőt van 2 tanár is,aki el szokott járni velünk a városba, ha megyünk többen beülni valahová, mondjuk az erasmusosokkal.  Szóval teljesen más az egész légkör itt. És ez tetszik....tegnap voltunk az egyik tanárnál az irodájában, ahol elméletileg dolgozott....na de hát egész nap megy a teázás, kávézás....nincs lóti-futi...de már kezdjük átvenni a szokásokat... most is teát iszogatunk Marie-val :)
Ma (szerda) megkaptuk az ideiglenes diákunkat, így már valamivel egyszerűbb lesz az élet a kampuszon :) mert igazából azzal juthatsz be a kampusz területére, az kell ahhoz, hogy tudj ebédelni....úgyhogy nem árt, ha van :) Kedden első ebédünket azért sikerült diákigazolvány nélkül is elfogyasztani :) Nagyon jó árban van, (1,50 líra, ezt szorozzátok meg 120-al = Ft) és finom is, nekem meg elég is egyszerre :)

Hétfő este beültünk egy kellemes helyre (Garden park a neve), ahol erasmusosokkal találkoztuk, konkrétan 3 román lányt ismertem meg, de sajnos egyik sem szimpatikus annyira :P De most komolyan....nem tudom mért
egyébként. Ha jól emlékszem, akkor mind a hárman Bukarestből jöttek.






Olyan volt, mintha egy erdőben lettünk   volna, magas fák vettek minket körül, víz, amin kacsák úszkáltak, szóval nagyon hangulatos volt  :)








Egy volt  a baj, hogy nagyon szeles volt az idő már este, és teljesen lefagytam :D
Ennek ellenére jól éreztem magam... :)







Most már rakok fel pár képet a lakásról, mert eddig erről nem nagyon volt szó :)
Nos ez lenne az udvar és a bejárat:
















a nappalink

a szobám :)
Az erkélyünk, és még grillezni is tudunk :)            

 Valahogyan így nézne kis a lakás :) Természetesen a többiek szobájáról nem készítettem képet, nem rontok bele az intim szférába :P 
Akkor most jöhet az egyetem. Mint már említettem, dolmussal (minibusz) kell mennünk odáig, mert egy dombon van és elég meredek odáig az út és hosszú lenne gyalog. A kapunál őrök szállnak fel, hogy megkérdezzék, ki milyen célból szeretne belépni az egyetem területére. Minden szaknak van legalább 1 külön épülete, de a mérnököknek több is. Az enyém a fenti képen látható (isletme=üzleti-t jelent). Ebben az épületben folyik a turizmus oktatás, meg pl. a nemzetközi kapcsolatok szak is itt található. 
A könyvtár épületében, legfelül van egy kis büfé, ami rendelkezik egy terasszal is. Gyönyörű a kilátás a Sapanca tóra:
És akkor íme pár kép a hattttttalmas Kampüs területéről :) 
Ez a Kampüs Cafeteria, a földszinten inkább gyorskaják vannak, meg playstation, ping-pong asztal, biliárd....szóval nem egy átlagos egyetemi épület :) A másodikon pedig a menza található. Egy ebéd 1,50 líra, de ezt már említettem :) 

töri részleg.... :P
itt lehet netezni, tele van gépekkel az épület
Ez pedig egy egyetemi hotel a kampuszon
büfé az egyik épületben
a teniszpálya sem maradhat el :)
Remélem ennyi kép kielégítő a számotokra :) 
Egyébként lehetetlen bemutatni csak képekben ezt a nagy területet....van még itt egy most épülő Stadion szerűség, meg fitnesscentrum és persze rengeteg oktatási épület. Olyan mint egy kisebb város....büfékkel, postával, papírírószer boltokkal, pénzautomatákkal...szóval van itt minden :)
 
Mára nagyjából ennyit terveztem, remélem sokan olvassátok majd, mert megszenvedtem ezzel is....hibát írt ki nagyon sok képnél, a hanganyagot sem sikerült feltennem ebben a bejegyzésben és ráadásul azt hittem, hogy el is veszett az, amit először írtam....DE! megtaláltam a piszkozatban....hála istennek :D 
Szóval...még egy török esküvős hanganyaggal adós vagyok, nem felejtem el :) A legközelebbi bejegyzésben benne lesz ;)  

 

  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése